PROSTORNO DJELOVANJE BOJE
PROSTORNO DJELOVANJE BOJE
Radionica o prostornom
djelovanju boje podijeljena je u nekoliko segmenata pomoću kojih ćete se
upoznati s povijesnim pregledom nastanka kolorističke perspektive i
kolorističkom modulacijom, kako ih prepoznati i kako ih primijeniti u svom
radu. Naučit ćete kako koristiti princip apstrahiranja u crtežu ili slici i
kako pozicionirati krajolik ili predmet na format papira. Kroz vježbu
izražajnost boje naučit ćete kako boje funkcioniraju jedna pored druge u
likovnim kompozicijama. Krajnji rezultat radionice je krajolik realiziran po
pravilima toplo hladnog kontrasta i kolorističke perspektive.
Likovni materijal koji je potreban: mekane olovke, gumica, šiljilo, selotejp, daska za crtanje, paus papir, fotografija krajolika, crni flomaster, krug boja, folija, ravnalo, trokut, šestar, škare, hamer, ljepilo u stiku, kolaž u boji – široka paleta boja, slikarski papir, akrilne boje, kistovi, paleta, pamučna krpica i voda.
RAZUMIJEVANJE
PROSTORNIH PLANOVA U KOLORISTIČKOJ PERSPEKTIVI
Više o perspektivama i
modulaciji možete pogledati na linkovima: PERSPEKTIVE, KOLORISTIČKA PERSPEKTIVA
I MODULACIJE.
VJEŽBA 1 - APSTRAHIRANJE KROZ PROSTORNE PLANOVE
Apstrahiranje je proces u kojem umjetnik od realnog izraza krajolika ili predmeta procesom razgradnje i eliminacije likova u prikazu kreira nove likovne elemente, te sintezom novih likovnih elemenata, koji imaju svoje uporište u realitetu, dolazi do apstraktnog prikaza.
Kako bi bolje razumjeli kolorističku perspektivu treba obratiti pozornost na izražajnost boje. Izražajnost boja uvjetovana je kromatskim odnosima unutar kompozicije tj. kako boja djeluje jedna pored druge unutar kompozicije. Taj odnos ovisi o svjetlosnoj vrijednosti boje. Tako je ljubičasta najtamnija, a žuta najsvjetlija pa je izražajnost veća, dok su crvena i zelena boje iste svjetlosne vrijednosti pa je izražajnost manja. Također, na međusobni odnos boja utječe i količina boje tj. u kojem omjeru je boja zastupljena unutar kompozicije u odnosu na druge boje. Tople boje su invazivne i optički djeluju kao da su veće pa stoga kombinirajući ih s hladnim bojama uvijek ih treba stavljati u manjem omjeru u odnosu na hladne.
- U različitim bojama kolaža izrezati po četiri kvadrata, može i više
- Od svake boje treba imati minimalno po četiri kvadrata, od manjeg prema većem
- Uz ovu vježbu se može koristiti i kotač boja sa smjernicama za slaganje parova boja
Sada kad ste prošli
kroz sve vježbe, možete početi sa slikanjem svog krajolika u kolorističkoj
perspektivi.
OBJAŠNJENJA VEZANA ZA GLAVNI ZADATAK
FORMAT PAPIRA VS FORMAT FOTOGRAFIJE I ODABIR PALETE BOJA
POZICIONIRANJE KRAJOLIKA NA FORMAT PAPIRA
Kako bi što bolje pozicionirali predmet ili krajolik na papir potrebno je prvo uskladiti formate papira tj. format fotografije i format papira na koji precrtavamo. To ćemo napraviti na slijedeći način. Odnos stranice a i b na fotografiji treba biti proporcionalan odnosu stranice a i b na papiru koji crtamo, pa tako ako stranica a naše fotografije ide dva puta u stranicu b, to isto treba biti i na papiru na kojem crtamo. Ovdje radimo s odnosima, ne sa centimetrima. Povećanje također možete raditi i matematički. Pa koliko puta povećavate stranicu a toliko puta povećavate i stranicu b.
Odabiranje palete boja. Gore smo vidjeli kako funkcionira koloristička perspektiva. Uzmite svoju fotografiju, na posebnom papiru boja izrežite kvadratiće ili kružiće. Masku preklopite preko fotografije i vidjet ćete koje glavne boje imate na svom pejzažu. Boje intenzivirajte jer se radi o kolorističkoj perspektivi, proširite paletu dodatkom bijele boje ili druge slične kromatske boje i možete početi sa crtanjem i slikanjem svoj pejzaža.
Primjedbe
Objavi komentar