MRTVA PRIRODA, TONSKO STUPNJEVANJE I TONSKA MODELACIJA

MRTVA PRIRODA, TONSKO STUPNJEVANJE I TONSKA MODELACIJA

Radionica o mrtvoj prirodi, tonskom stupnjevanju i tonskoj modelaciji objedinjuje teorijski uvod i praktične vježbe kroz koje ćete se upoznati s motivom mrtve prirode te osnovama tonske gradacije i modelacije. Kroz rad ćete učiti kako promatrati odnose svjetla i sjene, graditi volumen pomoću tona te razumjeti kako boja mijenja svoj karakter kroz gradaciju.

Na radionici ćete naučiti kako koristiti tonsku gradaciju i tonsku modelaciju u slikanju, primijeniti tonske skale u stvarnom motivu te izgraditi volumen i prostorne odnose pomoću tona.

Krajnji cilj radionice je izrada samostalnog slikarskog rada na temu mrtve prirode, prilagođenog vlastitom senzibilitetu i tempu.

Radionica se sastoji od jedne glavne vježbe i dvije među-vježbe koje postupno pripremaju za završni slikarski zadatak.

Za rad će vam biti potreban osnovni slikarski pribor: olovka, gumica, geometrijski pribor po potrebi papir ili platno, boje i pripadajući dodaci prema tehnici, kistovi različitih veličina, paleta, čašica za vodu te krpa za brisanje kistova. Preporučuje se zaštititi radnu površinu.

Motiv u umjetničkom djelu.

Motiv u likovnoj umjetnosti označava sadržaj djela, odnosno ono što je prikazano u slici. To može biti čovjek, predmet, prizor iz prirode, scena iz svakodnevnog života ili apstraktni oblik koji prenosi ideju, osjećaj ili simboliku. Motiv nije samo vizualni prikaz, već polazište za osobnu interpretaciju i likovno istraživanje.

Njegova važnost leži u kontekstu u kojem nastaje — motiv može odražavati vrijeme, kulturu i osobni stav autora. Na radionici motiv služi kao alat za razumijevanje odnosa forme, boje i kompozicije te kao poticaj za razvoj vlastitog likovnog izraza.

 

 1. Paul Cezanne, The Basket of Apples, 2. William Michael Harnett, My Gems

Više o ovoj temi možete pročitati na linku LIKOVNI MOTIVI.

KRATKE PRIPREMNE VJEŽBE

HARMONIJA BOJA

Harmonija boja nastaje kada su boje međusobno povezane i uravnotežene — slične, ali ne identične. Cilj vježbe je osvijestiti kako boje djeluju zajedno te kako tonski odnosi doprinose skladnom vizualnom dojmu.

Primjer nekoliko harmoničnih odnosa boja i primjer harmoničnog odnosa boja koji se pojavljuje u glavnoj vježbi

Ovdje su neki primjeri harmoničnih odnosa boja. Harmonične boje su blizu jedna druge na kotaču boja. Za slikanje svoje mrtve priroda možete koristiti neki od ovih parova (predmete koje ćete koristiti možete ih odabrati u ponuđenim bojama)

Na linku HARMONIJA BOJA možete se detaljnije posvetiti vježbi koristeći se kotačem boja i smjernicama za odabir boja, zatim možete uspoređivati određene harmonične odnose.

TONSKA GRADACIJA

U drugoj vježbi izrađuju se tonske skale. Boja se postupno gradira od svjetlijih prema tamnijim tonovima kako bi se upoznao njezin raspon i intenzitet. Tonske skale služe kao vizualni alat tijekom slikanja glavne vježbe. Prije nego krenete slikanje, složite vlastitu tonsku skalu boja koje koje ćete koristiti u motivu. Ako nemate vlastiti harmoničan odnos boja, možete se poslužiti primjerima iz prve vježbe

Primjer gradiranih harmoničnih boja iz prve vježbe.


Na linku TONSKO STUPNJEVANJE BOJE možete se detaljnije posvetiti vježbi kreirajući svoju geometrijsku kompoziciju gradirajući harmonične odnose boja.

VJEŽBA SLIKANJE MRTVE PRIRODE

Prije početka slikanja važno je pripremiti kompoziciju. Za svoj rad odaberite do 4 elementa za kompoziciju u harmoničnim bojama i posložite ih u prostoru vodeći računa o njihovom međusobnom odnosu, veličini i položaju.

Ako nemate mogućnost složiti vlastitu kompoziciju, možete preuzeti fotografiju kompozicije koju sam koristila u radionici i raditi prema njoj.

Fotografija kompozicije koja se radi

U glavnom dijelu radionice prati se proces slikanja mrtve prirode — od podslikavanja, preko određivanja lokalnih boja i srednjih tonova, do tonske gradacije i modelacije.

Video možete gledati u vlastitom ritmu. Slobodno ga zaustavljajte, vraćajte pojedine dijelove i usklađujte tempo gledanja s vlastitim radom. Preporučuje se raditi postupno, prateći faze slikanja jednu po jednu.




Primjedbe

Popularni postovi